Friday, November 2, 2012

RAHSIA UNTUK JADI PENGACARA HEBAT!!


Zakiah Anas  |  Hj Omar Abdullah  |  Mazidul Akmal Sidik

Pengacaraan adalah salah satu cabang perucapan awam begitu digeruni oleh kebanyakan orang. Lebih rela rasanya kita merentas lautan bergelora atau melakukan terjunan bunji, daripada bercakap di hadapan kemera ditonton jutaan manusia.

Namun, seringkali kita lihat pengacara di TV cukup tenang dan bersemangat mengendalikan program. Mereka mampu mengupas objektif program dengan terang dan jelas, melakukan temuramah dengan lontaran soalan-soalan bernas, menghidupkan suasana program dengan jenaka-jenaka spontan, menghibakan perasaan dengan paparan-paparan sedih dan pergerakan mereka juga kemas teratur sepanjang program.

Antara pengacara dimaksudkan adalah Mazidul Akmal Sidik, Zakiah Anas dan Hj Omar Abdullah. Nama mereka sudah cukup sinonim dengan pengacaraan, baik di kaca TV maupun di majlis-majlis. Pengalaman mereka menjangkau belasan, malah puluhan tahun  dalam komunikasi massa. 

Barangkali pernah terdetik dalam hati kita "Kalaulah aku boleh jadi sehebat mereka... "

Anda tidak perlu menunggu lagi!!

November ini mereka bergabung lagi di CakapDotCom untuk berkongsi ilmu dan pengalaman itu dengan sesiapa berminat. Jangan lepaskan peluang keemasan untuk bersama mereka mengcungkil rahsia pengacaraan serta dapatkan tip-tip berharga sebagai bekal menghadapi ujibakat serta pengendalian program  dan majlis.

Baca juga maklumbalas peserta - klik di sini.

Bersama Fasilitator Elit 
Mazidul Akmal Sidik, Zakiah Anas dan Hj Omar Abdullah

di program
"Persediaan Menghadapi Ujibakat" 

Tarikh : 18 November 2012 (DITUNDA)
Masa : 9 pagi - 12:30 tengahari
Tempat : Kota Damansara

Sebarang soalan, boleh diajukan kepada saya, Azmil di 013-6366673 atau hantarkan emel ke 'cakapdotcom@gmail.com'.

MAKLUMAN!
ATAS SEBAB-SEBAB TIDAK DAPAT KAMI ELAKKAN, PROGRAM INI TERPAKSA KAMI TUNDA KE TARIKH LAIN. NANTIKAN PENGUMUMANNYA DALAM ENTRI AKAN DATANG.

KEPADA SUDAH MEMBUAT BAYARAN YURAN PENYERTAAN, JANGAN BIMBANG!
YURAN PENYERTAAN AKAN DIPULANGKAN SEPENUHNYA DENGAN KADAR SEGERA.

KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEBARANG KESULITAN.

1 comment: